I. Üldinfo
1. Viljandi Huvikooli ajalugu arvestatakse 1946.aastast, kui huviringid alustasid tööd Viljandi Pioneeride Majas. 1990.aastal reorganiseeriti Viljandi Pioneeride Maja Viljandi Noorte Huvikeskuseks, aastast 1992 töötab munitsipaalhuvikoolina. 2008. aastal nimetati Viljandi Noorte Huvikeskus ümber Viljandi Huvikooliks.
Huvikool on Viljandi linna haridusasutus ja tegutseb Viljandi linnavara baasil. Kooli kasutada on õppehoone aadressil C. R. Jakobsoni tn 47c, tehnikamaja töötab aadressil Vaksali 17 ning lisaks rendib huvikool Viljandi Loomeinkubaatori (Reinu tee 27) ruume materjalide töötlemise ja mehhatroonikaringi ning robootikaringi tegevuseks.
2017/2018 õppeaastal õpib huvikoolis 416 õpilast ja töötab 19 õpetajat (9,3 ametikohta).
Huvikoolis tegutseb 17 huviringi: eve stuudio, kitarriring, kunstiring, laevamudelism, laulustuudio, IDEE stuudio, S-Stuudio, male, muusikastuudio TUJU, rahvatants, tantsu eelkool, trummiõpe, mototehnika, loodusring, teatriklass, materjalide töötlemise ja mehhatroonika, robootika.
Õppetöö korraldamisel kasutatakse sõltuvalt ainest ja õpilaste vanuseastmest mitut erinevat õppevormi (õppetund, mäng, konverents, seminar, konkurss, oksjon, lahtine tund, töötuba, projekt, ekskursioon jm).
Huvikoolis on õppetöö hindamiseks sõnaline analüüs ja hinnang. Hindamise põhikriteeriumiks on muutused iga üksiku õppuri arengus nii isiksusena kui ka grupitööst osavõtjana. Õpetaja võib anda hinnangut protsessile (jooksva õppimise või vahetulemuse arvestamine) või lõpptulemusele.
Kooliväline hindamine võib toimuda maakondlikel, riiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel, näitustel, ülevaatustel, kontsertidel jm.
Huvikooli finantseeritakse Viljandi linna eelarvest, õpilaste omaosalusest ning erinevate fondide toetustest (Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu, Haridus- ja Teadusministeerium, Viljandi Maavalitsus, Kultuuriministeerium, Eesti Noorsootöö Keskus).
II. Eesmärgid
2. Viljandi Huvikooli arengukavas määratletakse pikaajalised eesmärgid ja tegevused, millest lähtutakse kooli igapäevases tegevuses.
3. Visioon:
Huvikool on nii süsteemset, traditsioonilist kui ka uuenduslikku huviharidust pakkuv kool, mis on avatud maailmale, uutele elutervetele suundumustele hariduse, kultuuri ja tervise valdkonnas.
4. Missioon
Viljandi Huvikool loob kaasaegse õpikeskkonna, kus lapsed ja noored saavad kaunite kunstide, loodus- ja tehnikavaldkondade kaudu oma võimeid ja andeid avastada ning arendada.
5. Visiooni saavutamine toimub 5 valdkonna kaudu: kooli juhtimine ja eestvedamine; õppe- ja kasvatustöö; inimressursside juhtimine; huvigruppide kaasamine; ressursside juhtimine. Valdkonnad ja eesmärgid on aluseks tegevuskava ja tööplaanide väljatöötamisel.
6. Arengukava lähtealuseks on:
- Huvikooli seadus;
- Huviharidusstandard;
- Eesti elukestva õppe strateegia 2014-2020;
- Noortevaldkonna arengukava 2014-2020;
- Viljandi linna arengukava 2016-2021;
- Viljandi linna eelarvestrateegia 2013-2020.
III. Põhiväärtused
7. Ausus
Oleme siirad, avatud, usaldusväärsed ja tõearmastajad. Ausus käib käiskäes hoolivuse, armastuse ja lugupidamisega
8. Armastus
Armastus on keskendumine sellele, kuidas teiste inimestega arvestada ja neid aidata. Kui suudame armastust näha kõiges, mida kogeme, anname seda edasi ka sõnade, silmade ja tunnetega. Usaldus ja austus on armastuse alussambad.
9. Hoolivus
Hoolivus tähendab hoolimist teiste heaolust. Hoolides arvestame teiste tunnete, mõtete ja kogemustega. Hooliv saab olla inimeste, loomade ja ümbritseva keskkonna vastu.
10. Rõõm
Naudime oma tööd. See võib muuta isegi kõige igavama õppimise lõbusaks. Rõõm loob positiivset suhtumist.
IV. Õpikäsitus
11. Huvikooli tegevuse põhieesmärk on avastada ja arendada õpilaste loomevõimeid ning toetada õpilaste omaalgatust.
12. Meile on tähtis luua ja säilitada õpilaste vaba õpitahe, huvi ümbritseva maailma vastu, valmidus loovaks tegevuseks ning tahe ja julgus ennast teostada.
13. Huvialaga tegelemise kaudu toetame iga lapse ja noore minapildi kujunemist ning arusaama ühiskonna toimimisest. Loome tingimused paindliku ja mitmekesise õppeprotsessi korraldamiseks, mis lähtub õppija vajadustest ja eripärast.
14. Huvikool on kompetentsikeskus, mis koostöös teiste haridus- ning kultuuriasutustega loob tingimused haridusuuenduslike tegevuste korraldamiseks ja läbiviimiseks.
15. Meie õppijaskond moodustub koolieelikutest noorte ja täiskasvanuteni, kes valivad huviringi vastavalt oma huvidele ja võimetele. Huvikooli astumiseks ei korraldata vastuvõtukatsed.
16. Huvikooli õppekorralduse aluseks on õppekava. Õppekorraldus soodustab õppekavade täitmist, võimaldab ja toetab töö mitmekesistamist ja uute võimaluste leidmist.
17. Huvikoolis võib eristada kolme kooliastet:
Algaste 1-3 õppeaastat (eelduste ja aluste loomine põhiõppele, koostööoskuste harjutamine, laste eelduste väljaselgitamine).
Põhiaste 1-8 õppeaastat (loomevõimete kavakindel arendamine, koostööoskuste süvendamine, laste suunamine iseseisvale tegutsemisele ja otsimisele).
Vanem aste 1-7 õppeaastat (erialase meisterlikkuse arendamine, iseseisvate tegutsemisoskuste kujundamine).
18. Õpilaste jagunemine kooliastmetesse ei sõltu reeglina nende vanusest, vaid personaalsest valmisolekust ja võimetest antud kooliastme tegevuses osaleda. Õppetöö maht võib õppeaastate lõikes erineda, sõltudes õpetaja loovast tegutsemisest, grupi koosseisust ja muudest tingimustest.
V. Eesmärgid ja tegevuskava
- Kooli juhtimine ja eestvedamine
Tegevus | Aeg/Tähtaeg | Vastutaja |
Eesmärk: Huvikooli eestvedamine ja juhtimine on kvaliteetne, tuginedes visioonil, missioonil ja väärtustel. | ||
Uuendame koolidokumentatsiooni lähtudes seaduste muudatustest ning koolikultuuri parendamisest. | 2018-2020 | Juhtkond |
Uuendame ametijuhendid lähtuvalt huvikooli muutunud struktuurist ja ülesannetest. | 2018 | Direktor |
Kaasajastame sisehindamise korra (sh hindamis-kriteeriumid) nüüdisaegse õpikäsituse põhjal. | 2018 | Juhtkond |
Töötame välja kommunikatsiooniplaani. | 2018-2019 | Juhtkond |
- Inimressursside juhtimine
Tegevus | Aeg/Tähtaeg | Vastutaja | |
Eesmärk: Koolis töötavad meeskonnatööd väärtustavad, motiveeritud ja professionaalsed õpetajad. | |||
Kujundame uue töövormi pedagoogiliste arutelude (sh kasvatusteaduslike) läbiviimiseks ja hakkame seda rakendama. | 2018 | Juhtkond, õppenõukogu | |
Töötame välja ühtse õpetajate enesehindamissüsteemi ja hakkame seda rakendama. | 2018-2019 | Juhtkond, õppenõukogu | |
Korraldame õpetajatele eneseteadlikkust ja professionaalset arengut toetava meeskonnatööalase koolituse. | 2019-2020 | Juhtkond | |
- Õppe- ja kasvatustöö
Tegevus | Aeg/Tähtaeg | Vastutaja |
Eesmärk: Huvikoolis on kompetentsikeskus, mis võimaldab igale õpilasele võimetekohase arengu ja pakub lõimingprogramme üldhariduskoolidele õpitegevuse mitmekesistamiseks. | ||
Viime õppekava kooskõlla muutuva õpikäsitusega. | 2018-2019 | Juhtkond |
Korraldame huvikooli ringidevahelise õpilasvahetuse ja projektipäeva. | 2018-2020 | Õpetajad, õpilasaktiiv |
Rakendame tervisliku ja säästva eluviisi põhimõtteid koolimajas ning tegevustes (paberi ja plasttaara taaskasutusse suunamine). | 2018-2020 | Õpetajad, õpilasaktiiv, juhtkond |
Korraldame õpilastele rahvusvahelise noortevahetuse. | 2018 (9)-2020 | Õpilasaktiiv |
Rakendame koostöös üldhariduskoolidega valdkondlikke lõimingprogramme. | 2018-2020 | Juhtkond, õpetajad |
Korraldame kogemuste vahetust teiste huvikoolidega mujal Eestis ja välismaal. | 2018-2020 | Juhtkond, õpetajad |
Töötame välja projektipõhised kursused täiskasvanutele. | 2020 | Juhtkond õpetajad |
Kaasajastame huviringide mitmekesisust ja valikut. | 2019-2020 | Juhtkond |
- Huvigruppide kaasamine
Tegevus | Aeg/Tähtaeg | Vastutaja |
Eesmärk: Huvikooli tegevust rikastab hea koostöö lapsevanemate, koostööpartnerite ja kogukonna vahel. | ||
Kaasame uusi koostööpartnereid tehnikaringide arendamisse. | 2018-2020 | Õpetajad |
Kaardistame koostöös üldhariduskoolidega huvihariduses mitteosalevad noored ning leiame neile sobivad tegevused. | 2018-2019 | Juhtkond |
Töötame välja uue kodulehe. | 2019 | Juhtkond |
Töötame välja koostöös üldhariduskoolidega õpilaste huvihariduslike õpitulemuste arvestamise põhimõtted. | 2019 | Juhtkond, õpetajad |
Käivitame koolis õpilasaktiivi tegevuse. | 2018 | Juhtkond |
|
|
|
- Ressursside juhtimine
Eesmärk: Huvikoolis on tagatud kaasaegsed õpi- ja töötingimused eelarveliste vahendite optimaalse kasutamise kaudu. | ||
Tegevus | Aeg/Tähtaeg | Vastutaja |
Kujundame välja puhkenurgad õpilastele. | 2018-2019 | Juhtkond |
Rajame koostöös Viljandi Kesklinna kooliga õuesõppe klassi. | 2018-2020 | Juhtkond, õpilasaktiiv |
Käivitame maja rekonstrueerimise kava, sh ventilatsiooni-süsteemi. | 2019-2020 | Juhtkond |
V. Koostööpartnerid
Viljandi Linnavalitsus
Kultuuriministeerium
Eesti Kultuurkapital
Viljandi Pärimusmuusika Keskus
TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia
Teater Ugala
Huvikoolide Liit
Eesti Muusikakoolide Liit
Eesti Noorsootöö Keskus
Viljandi Kesklinna kool
Viljandi Paalalinna kool
Viljandi Jakobsoni kool
Viljandi Kaare kool
Viljandi Muusikakool
Viljandi Mesimummu lasteaed
Viljandi Krõllipesa lasteaed
Viljandi Midrimaa lasteaed
Viljandi Männimäe lasteaed
Viljandi Sakala Keskus
Viljandi Linnaraamatukogu
Viljandi Kondase Keskus
Evestuudio MTÜ
Eesti Rahvatantsu ja Rahvamuusika Selts
Oja kool ja Allika loodusteaduskeskus
VI. Arengukava elluviimine ja uuendamine
24. Arengukava elluviimist koordineerib ja elluviimise eest vastutab huvikooli juhtkond.
25. Arengukava elluviimisse on kaasatud õpetajad, õpilased, lapsevanemad, õpilasaktiiv, hoolekogu ja teised.
26. Kooli juhtkond koostab hiljemalt 10.juuniks iga-aastase ülevaate arengukava elluviimisest.