17.05.21

 

Huviring: Automudelism

Õpetaja: Tanel Suvisild

Kooliaste: alg- ja põhiaste

Vanuserühm: III-XII kl

Eesmärgid:

  • Anda teadmisi automudelite ehitusest ja teoreetilisi teadmisi kaasaegsest tehnikast
  • Anda ohutustehnika- alaseid teadmisi
  • Arendada häid mudelauto sõiduoskusi
  • Arendada tehnilist taipu, omandada üldtehnilisi teadmisi ja elementaarset tehnilist kirjaoskust.
  • Omandada teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite kohta ning oskab neid kasutada.
  • Arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ja

töökultuuri ja – harjumusi.

  • Õpetada nägema seoseid tehnika ja igapäevaelu vahel valdkondadevaheliste  lõiminguprotsesside kaudu
  • Arendada läbi tehnikavaldkonna keskkonnasäästlikku mõtteviisi
  • Tekitada huvi tehnikavaldkonna vastu ja propageerida seda.

 

Õppeaine sisu:

  • Ohutustehnika nõuded erinevate töövõtete rakendamisel
  • Tööriistade ja vahendite käsitsemise õppimine
  • Masinate ja mehhanismide tundmaõppimine ja kasutamine
  • Õpib koostama ja lugema jooniseid
  • Automudelite valmistamine, remontimine ja disain
  • Elektrotehniliste ühenduste õppimine
  • Elektrooniliste juhtimissüsteemide kasutama õppimine
  • Materjaliõpetus
  • Sõidutehnikate praktiseerimine (mudelile mõjuvad jõud, kurvi läbimise tehnika, ideaaltrajektoor jne)

Õpitulemused:

  • Kasutada erinevaid tehnilisi vahendeid
  • Valida sobivaid töövõtteid, on säästlik ettevõetud töös
  • Rakendab taaskasutuspõhimõtteid  
  • Suudab lugeda tehnilist joonist ja oskab seda kasutada
  • Oskab teostada elektrontehnilisi ühendusi
  • Kasutab mudelismis kasutatavaid elektroonikaseadmeid
  • Oskab automudeleid valmistada ja teostada tehnilist kontrolli
  • Tunneb mootorite tööpõhimõtteid
  • Arendab häid sõiduoskusi automudelitega
  • Loob seoseid igapäevaelu ja  tehnikavaldkonna vahel
  • Oskab toime tulla meeskonnas, kogeb eneseteostust käelise tegevuse kaudu
  • Arenenud on püsivus, distsipliin, enesekindlus ning vastutustunne

Arvestuse vorm:

  • Osalemine tundides ja võistlustel
  • Töötulemuste analüüs
  • Osalemine Rohelise kooli programmis

 

Toimetaja: PIRET MÄDAMÜRK